עקב ביקור האפיפיור: בוטלה העליה לציונו של רבי שלומק'ה מזוויהל

    בנצי לייזרוביץ No Comments on עקב ביקור האפיפיור: בוטלה העליה לציונו של רבי שלומק'ה מזוויהל
    19:00
    15.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on גלנט: "לא אסכים לשלטון צבאי בעזה"; נתניהו: "מנותק מהמציאות"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    התאריך כ"ו אייר הפך שם-דבר בציבור החרדי, כיום העליה של עשרות אלפי איש לקברו של הצדיק הקדוש רבי שלומק'ה מזוועהיל בהר הזיתים. צדיק יסוד עולם זה, אשר רבים בני דורנו זכו עדיין לחזות בהדרו, להיווכח בגדלותו ולהיוושע מברכותיו; כונה בחיבה ובהערצה רבי שלומק'ה, וכך ננצר בלב הציבור עד עצם היום הזה. העליה לקברו הפכה אבן שואבת במיוחד ביום ההילולא, ורבים ראו ישועות במקום קדוש זה, במרומי הר הזיתים.

    לכאב לב המוני בית ישראל: בימים האחרונים נודע כי עקב ביקורו של האפיפיור הנוצרי בעיר הקודש ירושלים, לא יאפשרו גורמי הביטחון את העליה ההמונית השנתית לציונו הק' של צדיק יסוד עולם הרה"ק רבי שלמה מזוועהיל זיע"א, העומד וסמוך ונראה למתחם בו יתארח ראש הדת הנוצרית. הבשורה היכתה בתדהמה אלפי יהודים העולים מדי שנה לציון הקדוש, חלקם זה קרוב לחמשים שנה, מאז מלחמת ששת הימים, אשר לראשונה לא יוכלו להגיע לציון הק' ביום ההילולא, למגינת לבם.

    בעקבות כך, פנה חבר הכנסת מאיר פרוש במכתב לשר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ: "לצערי, נודע לי כי ביום ההילולא שיחול השנה ביום שני 26 במאי, ייסגר כל אזור הר הזיתים ע"י המשטרה, בעקבות ביקורו של האפיפיור בארץ. מיותר לציין מה משמעות הדבר עבור אלפי יהודים המצפים כל השנה לעלות להר הזיתים בדיוק ביום זה יחד עם נכדו ממשיך דרכו האדמו"ר מזויעהל, להתפלל ולזכות לישועה".

    פרוש מציין במכתב: "אל שולחני זורמות בשבועות האחרונים מאות פניות מצד יהודים אשר קבלו בצער ובתדהמה את הידיעה. אבקש, כי תפעיל את סמכותך לאשר את כניסת המתפללים למתחם ההר, לאחוזת קברו של רבי שלומקה מזוועהיל, עליה המונית אשר מתקיימת מידי שנה בתיאום עם המשטרה, חברת אגד ושאר הגורמים הרלוונטיים".
    מכתב



    0 תגובות